FizyoLiz

Fzt.Yeliz Öztürk

Free HTML5 template by FREEHTML5.co

DİZ ÖNÜ AĞRISI

Dizin ön kısmında hissedilen ağrıdır. Neden kaynaklandığı detaylıca araştırılmalıdır ancak genellikle:

• Patellofemoral ağrı sendromu
  • Kondromalezi patella
  • Osgood – Schlatter’s hastalığı
  • Plica sinovialis sendromu
  • Diz eklem sıvısı iltihabı
  • Eklem kıkırdağı yaralanması
  • Kemik tümörleri
  • Osteokondritis dissekans
  • Patellofemoral instabilite / subluksasyon
  • Patella stres kırığı
  • Patellar tendinit
  • Patellofemoral osteoartrit
  • Patella stres kırığı
  • Patellar tendinit
  • Patellofemoral osteoartrit
  • Kaz ayağı bursiti
  • Quadriceps tendinopatisi
  • Patella önü bursiti
  • İliotibial bant sendromu diz önü ağrısına sebep olur.

Diz önü ağrıları genelde multifaktöriyeldir ve semptom çeşitliliği sebebiyle iyi teşhis edilemeyebilir. Altta yatan faktörler, patella anomalileri, kas imbalansı veya kuvvetsizliği olabilir. Overuse (aşırı kullanıma bağlı aşınma) kaynaklı tendinopati, patellar instabilite, kondral veya osteokondral hasarlar da bu duruma sebep olabilir.

Diz önü ağrısını nasıl anlayabiliriz?

Günlük aktivitelerde artan ağrı ile anlaşılabilir. Bu aktiviteler, merdiven inme, squat yapma, araba kullanırken pedallara basma, topuklu ayakkabı giyme, Movie Sign olarak bilinen, uzun süre oturma sonrası meydana gelen ağrılar en sık karşılaşılan ağrılardır. Diz önü ağrıları, bacak uzunluklarının eşitsizliği, yürüyüş bozuklukları, kas dengesizliği, inflamasyon (iltihap) gibi oldukça çeşitli sebeplerden meydana geldiğinden, tedavisi için de detaylı değerlendirme yapılması gerekir. FizyoLiz ailesi olarak bir telefon uzağınızdayız, dilerseniz online olarak bize ulaşabilir, isterseniz de Kahramanmaraş’taki kliniğimize gelerek ücretsiz değerlendirme seanslarımızdan faydalanabilirsiniz.